ساخت آویزهای خمیری دست ساز –

ایده برای ساخت آویز دکوراتیو –

آویز خمیری دست ساز

با درود – در این روزگار مردم بسیار به دنبال ایده ها و تزیینات برای پر کردن هر گوشه خالی از منرل هستند ؛ البته این امور نیز بی ربط به فلسفه های روانشناسی و… ندارد ، ولی در حال حاضر موضوع آموزش و بحث ما فلسفه این آویز ها نیستند که چه تاثیرات روحی و روانی و… دارند ، در این آموزش ما صرفا یک نوع را در منزل با ساده ترین ابزار و متریال ممکن میسازیم ،  این آویز ها میتوانند کاربردهای مختلفی داشته باشند ، اول از همه میتوانند در سایز های کوچک و بزرگ درست شوند و با  رد کردن آویز ، از نخهایی با جنسهای مختلف مانند نایلون به عنوان آویز در اتاق خواب یا… مورد استفاده قرار بگیرند .

همچنین ؛ تجسمشون در سایزهای مختلف اطراف لامپ اتاق کار یا …میتونه لوستر آویز سنتی جالبی رو بوجود بیاره ، حتما لزومی نداره طرح آویز همین طرحی باشد که ما در این آموزش استفاده کرده ایم . میتوانید بصورت دانه های تسبیح یا مهره های تزیینی غیر هم سان بسازید و هزاران ایده دیگر …. یا اینکه آویز در سایز کوچکتر و با خمیر ظریفتر تر مانند خمیر چینی بعنوان گوشواره و  گردنبند مورد استفاده قرار بگیرند .


البته رنگ آویز ها میتونه به دلخواه خوتون انتخاب بشه ، ما به این دلیل از رنگ قهوه ای استفاده کرده ایم که با سایه روشن هایی که روی این خمیر ایجاد میکنه و طرح گِلی اون میتونه تم سنتی و زیبایی رو به محیط ببخشه و در اصل ما نیز به دنبال همان سبک سنتی و گِل مانند آن بودیم .

نیازمندی ها
قطعه | ماده تعداد | مقدار
آرد 2 پیمانه
نمک 1 پیمانه
روغن 2 قاشق روغن
آب 3/4 پیمانه
رنگ روغن مقدار لازم
قلم مو 1 عدد



طرز ساخت آویز خمیری دست ساز

1:
مواد رو مانند آرد و آب و نمک و… را کاملا با هم مخلوط نمایید تا خوب با هم قاظی شود و شبیه خمیر کیک و شیرینی یکدست بشه ؛ سپس سراغ ساخت روغن میرویم ، برای این منظور رنگ های قرمز و سبز را نصف میکنیم و یک نیم آن را با هم مخلوط میکنیم تا رنگ قهوه ای بدست آید و سپس رنگ را در خمیر میزنیم و خمیر را با رنگ ورز میدهیم تا کاملا خمیر یکدست بدست آید .
ایده های تزیینی با خمیر

طرز ساخت آویزهای خمیری



الگو ساخت لوازم سنتی با خمیر

2:
اکنون خمیر را در ظرفی پهن مکینیم تا صاف یکدست شود و سپس آن را طرح میزنیم ، ما برای این منطور خمیر را توسط وردنه صاف کردیم و سپس با یک لوله بزرگ و یک لوله کوچک برای قالب زدن استفاده میکنیم ، برای فرو رفتگی هم از انتهای قلم مو استفاده میکنیم مانند تصاویر و سپس با استفاده با رنگ های قرمز و سبز و زرد حفره هارا رنگ میکنیم . در آخر کار نیز برای اینکه رنگ ها فیکس شود ، با استفاده از کیلر و یا اسپری فیکس کننده گلسازی بر روی اون روکش میکشیم تا رنگ ثابت بشه . در آخر آویز هارو میتوانید از تسبیح های گِلی برای آویز کردن استفاده کنید و از این تزیین زیبا به عنوان شرشره و یا پرده آویز و… استفاده نمایید . موفق باشید .
دکوری های خمیری

آموزش ساخت آویزهای خمیری