ساخت دیوار پوش سه بعدی چوبی

دیوار پوش چوبی سه بعدیوار پوش چوبیدی و اجرا و نصب آن


با درود . در قسمت های قبلی آموزش دکوراسیون داخلی ساختمان با مراحل مختلفی در هر قسمت آشنا شدیم مثلا در قسمت 1 : ساخت دکور پنجره چوبی MDF برای نورپردازی در سقف گچی   | قسمت 2 :  ساخت دکور MDF در لبه گوشه های نور مخفی سقف  | قسمت 3 :  آموزش تصویری نصب کاغذ دیواری    — و امروز قسمت 4 از سلسه آموزش های دکوراسیون داخلی و تزیینات ساختمان است که به نحوه چگونگی ساخت دیوار پوش سه بعدی از جنس چوب و نحوه اجرا و نصب آن اختصاص یافته است , شما قطعا اگر دقت کرده باشید به منازل ؛ دیوار پوش های سه بعدی از جنس pvc و یا سنگ آنتیک ملقب به سنگ گیوتین را دیده اید که بصورت نوارهایی  ردیفی با عمق های مختلف نصب شده اند ؛ هدف ما نیز در این آموزش نه تنها نحوه و چگونگی نصب آنها است بلکه حتی به شما آموزش ساخت نوع چوبی آن را نیز خواهیم داد تا از 0 تا 100 این کار را خودتان انجام دهید و از آن لذت ببرید .


لوازم مورد نیاز جهت آموزش ساخت دیوار پوش سه بعدی چوبی :

قطعه / ماده

تعداد / وزن

چوب 2*2

چندین شاخه

قطعه چوب

تعداد لازم

چسب چوب

1 عدد

ابزار لازم

تعداد لازم

1 : چگونه لوازم مورد نیاز را آماده کنیم

در ابتدا همانطور که در جدول لوازم و متریال مورد نیاز گفته شد , به تعدادی شاخه های چوبی با مقطع مربع  Cm 2*2 نیاز داریم لذا با برش چوب در این ابعاد آنها را آماده میکنیم همانطور که در عکس مشاهده میکنید بصورت دسته شده آماده نموده ایم .

آموزش برشکاری چوب و ساخت دیوار پوش

آموزش برشکاری چوب و ساخت دیوار پوش


2 : چگونه قطعه را برش زده و صیغلی بسازیم

اکنون با اندازه های مختلف شروع به برش کاری کنید , یادتان باشد نکته مهم در ساخت دیوار پوش سه بعدی این است که تکه ها یا قطه ها نباید یک شکل و یک اندازه باشند تا سطح ناهموار باشد به همین دلیل ما ابعاد برش را متغیر کرده ایم مثلا تعدادی را با طول 2 سانت و تعدادی با طول 4 سانت و 3 سانت و …. برش زده ایم و چند شاخه را نیز با طول بزگتر برای قسمت های لبه دار مانند طاقچه و … برش زده ایم که تمام این موارد در تصاویر به خوبی گویا هستند . درانتها میتوانید آنها را سمباده بزنید تا کمی صاف شوند تا در هنگام منتاژ اذیت نشوید .

آموزش ساخت دیوار پوش چوبی

آموزش ساخت دیوار پوش چوبی

نحوه ساخت دیوار پوش 3 بعدی

نحوه ساخت دیوار پوش 3 بعدی

قطعه های دیوار پوش چوبی

قطعه های دیوار پوش چوبی


3 : چگونه قطعه ها را در کنار هم مرتب بچینیم

قطعا برای شما نیز این مسئله مشخص است که چسباندن تعداد بی شماری قطعه چوب 2 سانتی مانند این است که تکه های یک پازل 2000 تکه ای را بخواهید بچینید !! پس روش آسان چیست ؟ پیشنهاد و راهکار ما این است که ابتدا چوب ها را در طول های ناهمگون و کاملا اتفاقی بصورت نواری در کنار هم بچسبانید تا مانند دیوار پوش های کارخانه ای شود و سپس به این صورت روی سطح نصب کنید .

ساخت دیوار پوش برای دکور

ساخت دیوار پوش برای دکور

تکه های دیوار پوش در خانه

تکه های دیوار پوش در خانه

ساخت دیوار پوش سه بعدی

ساخت دیوار پوش سه بعدی


4 – چگونه دیوار پوش نصب کنیم

اکنون که ساخت دیوار پوش به پایان رسیده است نوبت به نصب آن بر روی سطوح میرسد , به عنوان مثال اگر شما میخواهید قسمتی از دیوار اتاق را با این دیوار پوش چوبی بپوشانید ابتدا مانند آموزش نصب کاغذ دیواری میبایست دیوار و سطح زیر کار را آماده کنید بطوریکه دیوار پوک و یا خراب نباشد , اکنون میتوانید یک تخته چوب را پشت کار و روی سطح دیوار ابتدا پیچ رولپلاک کنید و سپس توسط چسب چوب و یا چسب 1.2.3 اقدام به نصب قطه چوب هایی که در مرحله ساخت دیوار پوش ساخته بودید نمایید .

پوشش دیوار دکوراسیون داخلی

پوشش دیوار دکوراسیون داخلی

آموزش دکوراسیون چوبی

آموزش دکوراسیون چوبی

آموزش دکوراسیون داخلی منزل

آموزش دکوراسیون داخلی منزل

آموزش نصب دیوار پوش

آموزش نصب دیوار پوش

آموزش تغییر دکور منزل

آموزش تغییر دکور منزل


نکته و سخن آخر :

خیلی از موارد و نکته ها را باید در عمل تجربه کنید چراکه بسیاری از موارد که در نظر ما لازم به گفت نبود به خیال آنکه شما خود آن را میدانید ؛ لذا همیشه قبل از انجام هر کاری ؛ دقیق و حساب شده سعی کنید قدم بردارید تا ریسک خرابی کار به حداقل برسد و در نهایت مانند ما از ساخته نهایی خود لذت ببرید .