ایده طراحی و ساخت دکوراسیون یا لبه تاشو

دکوراسیون با لبه تاشو

طراحی و ساخت دکوراسیون


با درود . در قسمت اول از آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل دیدید که چگونه یک فضای خالی در داخل حجم سقف که توسط رابیتس گچکاری شده بود را با طراحی و ساخت یک دکور سقفی از جنس MDF به شکلی جذاب تغییر نما دادیم بصورتی که بسیار زیبا و جذاب شد و در همان قسمت عنوان کردیم که کناره های را توسط نوار MDF یا همان لبه تاشو پوشاندیم تا اگر کار ما لب پریدگی و… داشته باشد پوشانده شود .

اکنون در این قسمت از آموزش ساخت دکوراسیون داخلی , به شما آموزش میدهیم که چگونه لبه تاشو های MDF را بصورت فارسی بر برش بزنید و از آنها در تزیینات داخلی منزل و نورمخفی های سقف استفاده کنید تا با کمترین هزینه ممکن , منزلی بسیار شکیل داشته باشید .



لوازم مورد نیاز جهت آموزش ساخت دکوراسیون داخلی :

قطعه / ماده

تعداد / وزن

لبه تاشو

به مقدار لازم

فرز انگشتی | میکرو فرز

1 عدد

میخ کوب

1 عدد

چسب چوب

1 عدد

گام نخست : ایده برای تزیین منزل و دکوراسیون داخلی

همواره گفته ایم که در ساخت هر پروژه ای نیاز دارید به تجسم ایده و اینکه بدانید کار شما چه چیزی نیاز دارد . در این آموزش ساخت دکوراسیون نیز ما اینگونه تجسم کردیم و متوجه شدیم که نیاز به لبه های تاشو MDF که در ابعاد گوناگون و رنگ و طرح متفاوت هست باید تهیه کنیم و برای برش فارسی آن نیز از فرز انگشتی یا همان میکرو فرز بهره بردیم که بسیار کارآمد و خوش دست بود بخصوص که اگر دارای شلنگ رابط باشد این مورد به شدت شمارا یاری میکند در اجرا امور .



گام دوم : از فروشگاه لوازم مورد نیاز را تهیه کنید

به فروشگاه لوازم دکوراسیون میرویم , و هر آنچه که نیاز داریم میخریم . همواره سعی کنید اجناس را از نزدیک ببینید و لمس کنید و سپس اقدام به خرید کنید و حتی میتوانید بصورت آنلاین از فروشگاه های مجازی اقدام به خرید نمایید ولی دیدن و لمس لوازم و متریال از واجبات است چراکه گاها رنگ ها در عین هم نامی با هم در طرح و طیف رنگ متفاوت هستند .


نوار لبه تاشو MDF

نوار لبه تاشو MDF


گام سوم : دکوراسیون داخلی را پس از طراحی برش بزنید و نصب کنید

اکنون لبه تاشو ها را در ابعاد مناسب برش بزنید , در اینجا ذکر این نکته را لازم میدانم که اهمیت برش فارسی در ساخت لوازم چوبی و … بسیار زیاد است ؛ ما در این آموزش ساخت دکوراسیون بر امر فارسی بر بودن برش ها تاکید زیاد داشته ایم و این مورد را شما در تصاویر ادامه خواهید دید که چگونه نوارها را فارسی بر خط کشی میکنیم و سپس برش میزنیم .

نکته بعدی که در این آموزش ساخت دکوراسیون باید خدمت شما بگویم این است که ما در اینجا یک لبه داخلی داریم در رابیتس گچی و یک لبه خارجی ! فارسی بر این 2 مدل باهم متفاوت است ؛ لبه داخلی را فارسی بر داخل بر باید زده شود و لبه خارجی را فارسی بر بیرون بر باید زده شود و این نکته بسیار مهم است .


آموزش برش فارسی دستی

آموزش برش فارسی دستی

اهمیت برش فارسی در ساخت

اهمیت برش فارسی در ساخت


گام نهایی : قطعه ها را منتاژ و نصب کنید

اکنون پس از برش نوارها , آنها را یکی یکی نصب و یا میخ کوب آنها را فیکس کنید . بهتر این است که لبه تاشو ها را یکباره برش نزنید !!! بلکه ابتدا یکی را نصب کنید و سپس بعدی را در امتداد آن نصب کنید تا خرابی و اشتباه به حداقل برسد .


آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل

آموزش ساخت دکوراسیون داخلی منزل

آموزش ساخت دکوراسیون داخلی بر روی سقف

آموزش ساخت دکوراسیون داخلی بر روی سقف


نکته و سخن آخر :

خیلی از موارد و نکته ها را باید خودتان در عمل تجربه کنید چراکه بسیاری از نکته ها را که ما حساب آن را نموده بودیم ممکن است شما ندانید و در حین کار به مشکل بربخورید ؛ لذا همیشه قبل از انجام هر کاری دقیق و حساب شده سعی کنید قدم بردارید تا ریسک خرابی کار به حداقل برسد و در نهایت مانند ما از ساخته نهایی خود بسیار لذت ببرید .


آموزش ساخت دکوراسیون منزل

آموزش ساخت دکوراسیون منزل

همواره از خلقت خود لذت خواهید برد , موفق باشید .