آموزش ساخت دکوراسیون داخلی [قسمت1]

قسمت اول : ساخت دکور پنجره چوبی MDF برای نورپردازی در سقف گچی


دکوراسیون


با درود فراوان . آموزش امروز از جمله آموزش هایی است که در بخش ساخته های کاربران قرار گرفته و خود اینجانب این کار را اجراء کرده ام و از آنجاییکه در این پروژه از ابتدا تصویر گرفته ام ,لذا آن را مناسب قرار گرفتن در این وبسایت دیدم و به این شکل که در ادامه میبینید مراحل را انجام دادم و از تمام مراحل ریز به ریز عکس و فیلم تهیه کرده ایم که البته به دلیل کاهش حجم و تعداد تصاویر فقط تصاویر اصلی که حالت گویا و کلی تری دارند را برایتان قرار میدهیم و از پرداختن ریز به ریز در جزییات پرهیز نموده . امیدوارم که ایده این بنده حقیر [Juzani] و مراحل  اجراء آن را بپسندید و خلاء و نقصانی در آن مشاهده نمودید به بزرگواری خود ببخشید . ضمن آنکه اگر پیشنهادی دارید خوشحال میشویم تا ما را راهنمایی کنید تا در کارهای بعدی از نظرات سودمند شما بهره ببریم .


لوازم مورد نیاز جهت آموزش ساخت دکوراسیون داخلی :

قطعه / ماده

تعداد / وزن

MDF

به مقدار لازم

فرز انگشتی | میکرو فرز

1 عدد

میخ کوب

1 عدد

چسب چوب

1 عدد

گام نخست : ایده برای ساخت دکور

در ابتدای هر کاری , شما باید یک ایده قطعا داشته باشید و در راستای آن حرکت کنید ! برای مثال در این آموزش که طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی منزل است ما یک گوشه کوچک از آن را که تزیین سقف و نورپردازی است خدمت شما ارایه میدهیم و به همین دلیل نام آن را قسمت 1 نهادیم تا در آینده سایر قسمت ها و کارها را نیز خدمتتان نشان دهیم .

ایده ما این است که حجم گچی مشخص {رابیتس} که در عکس میبینید را توسط چوب MDF بصورت پنجره ای دکوراسیون کنیم و پشت آن یکدست شیشه سندبلاست و یا طلق پلکسی با نورپردازی قرار بگیرد و در ادامه آن را اجرا میکنیم .

ایده برای دکوراسیون داخلی

ایده برای دکوراسیون داخلی


گام دوم : قطعه ها را برش بزنید و آماده کنید

اکنون که طرح و نقشه و ابعاد مشخص شده است , متریال و رنگ و… نیز مشخص میکنیم و به سراغ برش های قطعات جهت ساخت دکوراسیون میرویم . نکته مهم در این بخش این است که اگر دقت کرده باشید تمام برش های ما بصورت فارسی بر ,45درجه است که زیباترین نوع برش و کلاف کردن در ساخت مصنوعات چوبی و فلزی است . قطعات دکوراسیون داخلی را برش زده و آماده میکنیم برای اسمبل کردن و نصب در جای خود مطابق آنچه که تصاویر آموزش دکوراسیون داخلی به شما نشان میدهند .

قطعات چوبی

قطعات چوبی


گام سوم : چگونه اسمبل کردن و منتاژ قطعات دکوراسیون داخلی

قطعات دکوراسیون داخلی را در این آموزش ما به این شکل منتاژ میکنیم که ابتدا کلاف منتاژ میشود تا اگر کجی و یا تاب خوردگی داشته باشد آن را رفع کنیم و سپس قطعات و تکه های داخلی را نصب میکنیم . اینکار را ابتدا با آغشته کردن سطح به چسب چوب مرغوب و سپس انصال توسط میخ و پیچ انجام میدهیم بصورتی که کاملا محکم شود . اگر قسمت هایی از سازه مشکلی داشته باشد که نیاز به اصلاح باشد توسط میکروفرز ما این کار را انجام میدهیم .

آموزش منتاژ MDF

آموزش منتاژ MDF

ساخت قفسه چوبی

ساخت قفسه چوبی

ساخت دکوراسیون داخلی

ساخت دکوراسیون داخلی

ساخت دکور نورپردازی

ساخت دکور نورپردازی


گام چهارم : چگونه نصب کردن دکور

دکوراسیون داخلی ما آماده است , و اکنون آن را در جای خود قرار میدهیم و توسط میخ و پیچ به دیواره یا زیرکار محکم میکنیم چراکه روی آن اگر یادتان باشد گفتیم که شیشه قرار میگیرد و نباید در اثر وزن شیشه , بلغزد و یا از جای خود تکان بخورد .

چگونه دکور بسازیم

چگونه دکور بسازیم


گام  پایانی : تزیینات و تمیز کردن

ساخت دکوراسیون داخلی به اتمام رسیده است , ما برای کناره های دکور چوبی از نوارهای MDF استفاده کردیم که آموزش و طریقه نصب آن را نیز در آینده و در قسمت های بعدی به شما آموزش خواهیم داد .

آموزش چگونه ساخت دکور چوبی

آموزش چگونه ساخت دکور چوبی

آموزش ساخت دکوراسیون منزل

آموزش ساخت دکوراسیون منزل