ساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده –

ایده برای لایتینگ درست کردن –


چراغ آویز دکوری

با درود به محضر کاربران محترم سرزمین دست ساخته ها – امروز وسیله ای رو میسازم و آموزشش رو قرار میدم که میتونه برای خیلی ها مفید باشه . بخصوص انهایی که درسی با نام لایتینگ یا موضوع ساخت لایتینگ دارند که فکر کنم همچین درسی در رشته هایی مانند طراحی صنعتی و… هستش ! 

من برای پروژه لایتینگ درس دوستم ، طبق دستور استاد ایشون دنبال ساخت وسیله ای بودم که در نهایت این پروژه رو که در زیر میبینید ساختیم و آموزشش رو برای شما قرار میدم که البته ساخت این آویز شبه دکوپاژ رو دوست عزیزم زحمتش رو کشید که از کاربرای همیشگی و دوست داشتنی ما هستند و زحمت کشیدند از تمام مراحل عکس گرفتن و برای ما فرستادن تا اون رو تبدیل به آموزش برای سایر دوستانشون کنیم . امید که از این آموزش استفاده لازم را ببرید .


نیازمندی ها :
قطعه | ماده تعداد | مقدار
شیشه ساده

30 × 15

4 عدد
شیشه خرد رنگی تعداد لازم
چسب آکواریوم 1 عدد
زنجیر مناسب مقدار لازم
چسب 1.2.3 1 عدد
لامپ 1 عدد
سیم برق مقدار لازم
سرپیچ 1 عدد
دوشاخه 1 عدد
کلید
1 عدد



لوازم مورد نیاز

لوازم ساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده


ایده های جالب برای ساخت چراغ آویز

1 :

در ابتدا من تمام شیشه های رنگی که خریداری کرده بودم رو جدا جدا در یک پارچه پیچیدم و به قول قدیمی ها افتادم به جونش و حسابی کوبیدم تا کاملا خرد بشه !! اما یادتون باشه پودرش نمیخوایم کنیم ! یوقت کنترلتون رو از دست ندید و شیشه رو پودر کنید :دی حالا تمام رنگ ها رو خرد میکنم و هر رنگ رو در ظرفی جدا قرار میدم که در تصویر پایین کاملا این عمل من مشخصه ، حالا شیشه مستطیلی های ساده را که 4 عدد بودند ، کنار هم قرار دادم و کاملا تمیز میکنم تابرای مرحله بعد آماده بشن .

استفاده از ضایعات شیشه

ایدهساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده



آموزش ساخت چراغ دکوپاژ در خانه

2 :

اکنون بصورت کاملا رندوم یا همان اتفاقی شیشه های رنگی خرد شده (میتونید برید شیشه بری ها و از سطل دور ریزشون از این شیشه ها بردارید کاملا رایگان!! ) را بر روی همان شیشه های ساده مستطیلی با چسب سیلیکون یا آکواریوم میچسبانیم مانند تصویر ، و این کار را برای تمام شیشه ها انجام میدهیم تا در آخر همانطور که میبینید 4 عدد مستطیلی شیشه ای رنگی طرح دکوپاژ داشته باشیم (یکم تکه های شیشه درشت شدن و از هم فاصلشون زیاد شده ؛ به نظرم اگه شما بیشتر خردشون کنید و بدون فاصله کنار هم بچسبونید خیلی بهتر میشن !) .

ساخت چراغ دکوپاژ با شیشه خرده

مراحل ساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده


نحوه ساخت چراغ تزیینی

3 :

اکنون برای آویز کردن این چراغ ما به 4 عدد قلاب نیاز داریم و چون نمیخواهیم قلاب ها و محل اتصال زنجیرهامون تو چشم باشه ، واسه همین پشت کار که در دید نیست رو قلاب رو با چسب 1.2.3 یا چسب قوی شیشه میچسبونیم مانند تصویر و در آخر کار 4 عدد تکه شیشه را با چسب آکواریوم به هم میچسبانیم و حالا یک مستطیل زیبا داریم و باید کمی صبر کنیم تا چسب خودش رو بگیره ؛ میتونید برای بهتر گونیا شدن کار ، از داخل از این بست های 90 درجه بزنید .

ایده های جالب برای لایتینگ

نحوه ساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده



بهترین و مناسب ترین لامپ برای آویز

4 :

اکنون کار ساخت تمام شده و نوبت نصب چراغیا لامپ است ، برای این منظور مقداری سیم 2 رشته ای را که داشتیم ، از بین حلقه های زنجیر عبور میدهیم و انتهای آن را که یک سرپیچ کوچک نصب است در داخل آویز قرار میدهیم و یک لامپ بر روی آن نصب میکنیم و سر دیگر را میتوانید به دوشاخه برق متصل کنید و به پریز بزنید و یا به سیستم سیم کشی ساختمان خودتان متصل نمایید . در هر صورت به هر شکل که خواستید میتوانید از آن استفاده نمایید ، امدوارم که از این آموزش ساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده نهایت استفاده و لذت را برده باشید .

ایده های جالب برای لایتینگ

آموزش ساخت چراغ آویز با استفاده از شیشه خورده